Riigikogu
Riigikogu
Skip navigation

Riigikogu

Calendar

Select a date range Open Calendar

From:

To:

Close X

View Results:

Find a verbatim record

Search using the left date panel to select a period, and other filters below. The search phrase must be at least 3 characters long.

Find a verbatim record

Cancel
header-logo

Verbatim records

Verbatim reports of proceedings: 635 Ava/Sulge kõik
19.10.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:46 Kirjaliku nõude "Umbusaldusavaldus majandus- ja taristuminister Riina Sikkutile" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mul on ka siiras mure kolleeg Randpere pärast. Ma ei ole nõus tema selliste truualamlike sõnavõttudega. Ma sain aru, et neist koolituskuludest ei piisaks tema aitamiseks käitumise puhul ja me peaksime kuidagi empaatilisemalt suhtuma kolleeg Randperesse. Aga äkki peaks juhatus arutam... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Riina, sa oled tore inimene, sa räägid ülimalt sugestiivselt ja žestikuleerides. Aga ma olen seda mängu jälginud varakevadest saadik detailselt. Ma võin sulle öelda, miks sa peksad segast. Lähme konkreetsemaks. 18. juulil teadsid sa, et laeva ei tule, valget laeva, aga 28. augustil ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kuigi mina teadsin ja sina teadsid. Miks sa ei teinud seda?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Riina! Kiidan taas: selline suurepärane sugestiivne esitus. Aga tühi kahjuks. Aga vaata, kunagi, 16. juunil 2006 avati Saaremaa süvasadam, mille kohta öeldi, et see on majanduse arengumootor, uhke suur aken Euroopasse ja nii edasi, kümme kruiisilaeva kuus ja nii edasi. Ja mis ta... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Hea juhataja! Ma vaatan rõõmuga, et varsti on terve valitsus loožis. Aga tegelikult on täna oodatud siia ainult minister Järvan, Urmas Kruuse ka ja Signe Riisalo. Aga ülejäänud seltskond? Kas tohib küsida ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Miks nad siia saabusid? Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kas neil pole midagi muud teha? Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kas ma sain [õigesti] aru, et kolleeg Odinets on saatnud kolleeg Helme nahui? Või tema pole maksnud, on keegi ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma nagu kuulsin, kolleeg Jürgenstein nimetas Riina Sikkutit Sokrateseks: Riina Sokrates. Kas juhatus ei peaks mõtlema, et võib-olla saadikutel on olnud pikk päev, tervis ei ole kõige paremas korras ja enam ei saa aru, mis toimub? Äkki peaks seda arutama? Äkki kellelgi on veel proble... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Päev on pikaks läinud ja paljudel on kõht tühi. Härra kolleeg Jürgenstein ütles, et pidusöök on ootamas. Kas tohiks teada saada, lugupeetud juhataja, kus see laud on kaetud?

Loe lähemalt

Peeter Ernits: Hea juhataja! Mul on tõesti protseduuriline küsimus praegu. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ma tean, et kolleeg Aivar Kokk, kes on selle LNG‑terminali pärast kogu aeg südant valutanud ja väga palju, sadu kordi vist sõna võtnud siin saalis, tahaks ka sõna võtta, aga ta ei pääse nagu saali. Kas saadik peaks oma sõnades vaba olema? Kuidas saaks Aivar Kokka aidata, et ta saaks öelda oma sõn... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Ma suhtlesin kolleeg Kokaga ja ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Tänu sellele ma selle avalduse ka tegin. Aivari mõtteavaldus oleks siin väga asjakohane, kuna ta on meie hulgas, ma arvan, üks kõige kompetentsemaid selles valguses.

Loe lähemalt

20:20 Kalapüügiseaduse muutmise seaduse eelnõu (136 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Viimasel ajal on ka meie postkaste täitnud sellised ahastavad ja murelikud kirjad, et kui see eelnõu vastu võetakse, siis inimesed enam ei saa korralikult kala püüda ja Peipsi rand jääb tühjaks. Kui õigustatud see mure on?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Mis sina arvad või kas komisjonis on arutatud, kas peaks selle järelevalve andma hoopis politsei ja piirivalve kätte? Mulle tundub, et Keskkonnaamet ei saa sellega hästi hakkama, pole saanud hakkama järelevalvega.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Jah, Peipsi järv, Peipsi-Pihkva järv, rannajoon 520 kilomeetrit. Eestile kuulub sellest 175. Ja kaks kallast. Ma ei räägi mitte Kaja Kallasest ja keskkonnaministrist, vaid Eesti-poolsest ja Vene-poolsest kaldast. Ja mõlemal pool on sootuks teine elu. Venemaa pool on ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga vahendajatel on käsi kullas. Ostad 2 euroga, müüd siin 20-ga nii-öelda Eesti kala pähe. Ja see ongi see seltskond, kes praegu on väga vihane ja räägib Eesti kalurite nimel.

Peipsil tuleks kord majja lüüa, sellest on räägitud, mina mäletan, kümme aastat või rohkem. Aga tänase päevani pol... Loe lähemalt

21:10 Perekonnaseisutoimingute seaduse muutmise seaduse eelnõu (597 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Tunnistan, et ma ei ole seda eelnõu kahjuks eelnevalt lugenud. Kui sa ütleksid, mis selle asja iva on siin? Ma vaatan, üks esimesi paragrahve on, et kui tahad abielluda ja tahad esitada avalduse, siis [ei pea] ilmuma sinna majja, nii-öelda ZAGS-i, vaid juhul, kui dig... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Jah, kolleeg Priit võttis mul sõnad suust. Ma tahtsin samas suunas tüürida. Aga ma jätkan seda. Ma olen osalenud ka lõunasöökidel, mis toimuvad veebi teel. Igaüks lööb klaasi kokku ekraani poole ja nii edasi. Ja Eesti kui digiriik – kas ei peaks sinnapoole liikuma, et teha mitte ain... Loe lähemalt

21:28 Loomakaitseseaduse ja geneetiliselt muundatud organismide keskkonda viimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (677 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Meid on siin saalis umbes sama palju kui teadlasi, kes tahavad hiirte või rottide või küülikutega katseid teha. Aga kas sa natuke täpsustaksid, mida nende hiirte ja rottidega reeglina uuritakse? Kas neile tehakse ka mingeid auke sisse või kuidagi nende heaolusse sekk... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ütleme niimoodi, et kui Priit, Kristina ja Jaanus teeksid katseid loomadega – ma tahan rääkida loomade heaolu näidikust –, siis kuidas see värk käib? Kui keegi vihjab, et Priit võtab oma hiirtega ette midagi, mis ei ole hiirtele hea, ja Jaanus või Kristina ei võta, s... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, protseduuriline küsimus. Me rääkisime siin hiirtest ja rottidest ja küülikutest, aga nüüd ministrihärra rääkis kassidest ja kõigest muust. Kas keegi teeb katseid kassidega ka?

Loe lähemalt

22:11 Perehüvitiste seaduse ja perekonnaseaduse muutmise seaduse eelnõu (703 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah, ka mina võin oma isiklikku arvamust avaldada ja küsin: Signe, kas sul häbi ei ole? Kas sul häbi ei ole?! Me oleme siin öösel hääletanud teie mõttetuid parandusettepanekuid sellesama eelnõu kohta, kus sina ja sinu erakond olite ainsana selle vastu. Nüüd sa tuled sirge näoga rääkima siin mingi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Eelmisele küsimusele vastates te ütlesite, et teil häbi ei ole. Te olete raisanud siin Riigikogu tööaega pikalt, pannud ka oma fraktsiooni mõttetult tööle selle 2000 parandusettepanekuga. Teie erakond oli ainsana selle eelnõu vastu. Ja nüüd räägite sellist juttu... Loe lähemalt

00:10 Välisinvesteeringu usaldusväärsuse hindamise seaduse eelnõu (639 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Minister! Ma vaatasin seda teatist, mille alusel te oma bulla olete valmis teinud. Ja sealt tuleb välja, et terve Euroopa Liidu peale on mingi 17 000 sellist ettevõtet, pluss veel 7000, mille enamusosalus ... No mis ta tuleb, umbes 25 000 ettevõtet terves Euroopa Liidus. Need invest... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh! 19% tuleb kolmandatest riikidest, aga meie huvi on praegu Venemaa ja natuke ka Valgevene. Kui palju Venemaa puudutab seda 19%? Kui palju sealt on?

Loe lähemalt

19.10.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII session, Question Time Vaata täpsemalt

12:01 Valitsuse otsused video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah, ma arvan ka, et võiks rääkida asjast. Peaminister ütles, et ei ole kohane siin saalis kohtuotsuseid kommenteerida, aga samas ta kommenteeris oma kalli isa Siim Kallase 10 miljoni otsust. Või see ongi niimoodi, et igaüks räägib, mis tahab, olgu või peaminister?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja! Vett võib küll juua siin, aga vesi on sama valge nagu viin. Kas protseduuriliselt võib siin juua klaasist ka viina? Ja kas ma kohvitassiga võin tulla saali?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Peaminister tegi hetk tagasi avalduse, et ma esinen siin kohatute küsimustega. Aga ma küsisin väga selgelt, kas siia saali tohib tulla kohvitassiga. Nagu ma aru saan, siis austatud juhatajal on kohvitass seal ees kusagil, veeklaasi kõrval. Ja mina tean, et kui mina üritaks tulla sii... Loe lähemalt

12:34 Ukrainlased video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Peaminister ütles hetk tagasi, et Ukrainas on 31 miljonit [inimest]. Ukraina suurima abistajana ma vaatasin praegu tänast seisu: Ukrainas elab praegu 43 141 083 inimest. Äkki juhite peaministri tähelepanu sellele, et ta isegi ei tea meie suure sõbra elanikkonna [suurust] ja arvestab... Loe lähemalt

13:04 Allaheitlikkus video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Te olete lasknud ennast esitleda raudse leedina, aga teie tegevus kahjuks lõhnab allaheitlikkuse järele. Minu esimene küsimus on selline. Keegi meist ei kahtle, et Karl Vaino tegeles omal ajal kümnete tuhandete venekeelsete inimeste Eestisse toomisel Kremli huv... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Te siin viitasite lastele. Eilne Turu-uuringute AS näitas, et teie toetajad peaministrina on valdavalt lapsed ja raugad, [vastavalt] 48% ja 38%. Näiteks Jüri Ratasel on palju viletsamad tulemused neis rühmades. Aga minu küsimus ei ole praegu Kremli huvide kohta... Loe lähemalt

18.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:07 Riigikogu avalduse "Ukraina territooriumi annekteerimise hukkamõistmisest ja Venemaa režiimi terroristlikuks kuulutamisest" eelnõu (717 AE) esimene lugemine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Tegelikult sa mängid siin üsna ohtlikku mängu. See avaldus on suhteliselt tühi, populistlik paugutamine. Ja oluline on see, et me oleme, ma arvan – ma võin rääkida endast –, Ukraina poolt, neil on täielik õigus kaitsta oma maad ja nii edasi. Aga see avaldus on... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa. Küsimus on see: miks sa ei taha minna tegudele, kas või mõne neist meie ettepanekutest sisse hääletada?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kas ettekandja ütles just hetk tagasi kolleeg Kaskpeiti küsimuse peale, et küsimused ei ole asjakohased, ja muigas? Kolonel Kaskpeit juhtis tähelepanu sellele, et kui reaalselt hakatakse üle piiri tulema ja piirivalve ei tohi tuld avada. See on väga asjakohane [tähelepanek]. Mind sü... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, hea juhataja, [mul on] tõesti protseduuriline. Kas võib kolleeg Randpere, Reformierakonna saadiku ettepanekut, et saaks ainult ühe küsimuse esitada, käsitleda diskussiooni lämmatamise katsena?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Me oleme üsna hästi püüdnud oma USA kolleegidega ühte sammu astuda. Aga nüüd ma loen, mul on Reutersi uudis 6. septembrist ees, kus on öeldud must valgel, et kuigi Ukraina püüab USA‑d survestada [Venemaa] kuulutamises terroristlikuks riigiks, ameeriklased ütlevad, et... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja! Kuna ettekandja ütles, et USA ei peagi [Venemaad] kuulutama terroristlikuks, peaasi on teod ja see, et USA on pretsedenditult toetanud Ukrainat, siis ma ei saa ütlemata jätta, et ka Eesti on pretsedenditult Ukrainat toetanud. Meie käes on maailmarekord per capita igas ... Loe lähemalt

13.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:03 Riigieelarve kontrolli erikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Riigiteede rahastamine on jõudnud tupikusse" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ei saa kuidagi mööda minna sinu sellisest lemmikteemast, LNG-kaist, millega sa tõmbasid ettevõtjatele, nagu öeldakse, ma ei hakka maakeelset väljendit [kasutama], oma sellise valejutuga nii‑öelda vee peale ja avalikkusele samuti. Aga vaata, Riinakene, oli "Teist... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Kes selle eest vastutab, Riinakene? Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja, aitäh huvitava ettekande eest! Me siin [riigi]eelarve kontrolli [eri]komisjonis septembri lõpul arutasime seda ja tuli selline informatsioon, et umbes 20 miljoni eest on Eesti riik jätnud maksmata. Ma vahepeal peaministrilt küsisin seda selles tuules ja peamin... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Annely jutt oli sõjaprintsessi valitsuse tuntud plaat. Kõik raha, maksimaalselt raha Ukrainale ja omad vaadaku ise. Täna me räägime riigiteedest. Aga me oleme siin saalis rääkinud sel aastal paljudest asjadest. Kalle Grünthal viitas siin vereringele ja tal oli jumala... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nii. ... siin rääkis, et kõik on suurepärane ja meil raha ei ole ja tuleb panustada hoopis kusagile mujale see raha – noh, maal öeldakse selle kohta, et loll jutt suhu tagasi. Kes see meie kolleegidest siin ütles? Aa, Taavi Aas ütles, et lahendus on olemas, peale 5. märtsi, kui toimub restart, si... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Aitäh! Loe lähemalt

12.10.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:23 Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (696 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jutusta natuke võrgukadudest. Kui suur see tegelikult on ja kui palju kulub raha selle kompenseerimiseks praegu, enne kui see eelnõu jõusse astub.

Loe lähemalt

14:33 Päästeseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (678 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud siseminister! Väga huvitav eelnõu, aga mind painab üks küsimus ja ma ei saa seda küsimata jätta. Härra siseminister, ütelge, kui palju on praegu Eesti Vabariigis inimesi, umbes kümnetuhandese täpsusega. Oskate öelda meile? Võib-olla keegi teine tunneb ka huvi. 

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Need veevõtukohad. Muhulased on muretsenud või teinud ettepaneku, et peaks olema mingi veevõtukohtade nõutav kaugus hoonetest. See on hajaasustusaladel. Nad on toonud ka selle välja, kui palju see kupatus tegelikult Muhu näitel maksma läheb, kui peaks seda tegema. Aga ... Loe lähemalt

12.10.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII session, Question Time Vaata täpsemalt

13:48 Valge laev video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Teie eelkäija peaministrina, Taavi Rõivas, oli jõuetu Eesti rahvuslike huvide kaitsmisel. 2014. aasta oktoobris loovutas ta LNG-terminali soomlastele. Te näete nagu päris tegus välja, aga teie peaministrina, peab tunnistama, olete ka osutunud jõuetuks Eesti rahvu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Piinlik on kuulda teie jõuetust õigustavat juttu. Vanarahval on [ütlus], et sõber sõbra perset koorib. Ma ei arva, et soomlased on seda teinud, aga on jutuks olnud, et soomlased peale 20. maid, kui Gasgrid selle lepingu ameeriklastega alla kirjutas, ei ole meie v... Loe lähemalt

11.10.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:07 Riigikaitsekomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse "Riigikaitse jätkusuutlik finantseerimine" arutelu video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ma olin oma toas ja kuulasin, võib-olla kõike ei kuulnud. Aga sotsiaaldemokraatide räige esinemine riivas mu kõrva. No see on inimese enda adekvaatsuse küsimus, kas ta suudab viia otsad kokku või vaatab oma kitsa mätta otsast, oma parteilise mätta otsast. Nii et piin... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Mida ma tahan sellega öelda? Sõda käib kusagil. Samas ma olen veendunud, et see ei ole mitte Eesti sõda. Sõda ei käi Eestis. Me oleme küll poole valinud, aga see on eelkõige Ukraina rahva sõda. [Nendel tuleb] oma maad kaitsta ja neil on täielik õigus seda teha.

Aga kui tulla tagasi tänase t... Loe lähemalt

13:05 Eesti Vabariigi valitsuse ja Norra Kuningriigi valitsuse vahelise investeeringute vastastikuse soodustamise ja kaitse lepingu lõpetamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu (646 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Ma tahtsin küll ministrihärrale seda küsimust esitada, aga noh, sina tead sama hästi. Mu küsimus on see. Jah, ma mõistan kogu seda loogikat. Aga kuidas see mõjub Eesti riigi suveräänsusele sellest aspektist, et nüüd loobume kahepoolsetest [lepingutest]?

Loe lähemalt

10.10.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:09 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (636 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Tegelikult ma olen juba kahe sellise Vene väejooksikuga kohtunud siin Toompea platsil, aga see selleks. 16. detsembril kehtestas Vabariigi Valitsus tänavuseks sisserände piirarvuks 1311 inimest. Ma ei hakka ütlema, kui palju neid juba praeguseks on siia saabunud, ma ... Loe lähemalt

16:23 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (637 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Mart! Põhiseaduses on kirjas, et Eesti Vabariik on loodud selleks, et tagada eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimine läbi aegade. Aga nüüd sa oled kuuenda eelnõuga siin Riigikogu kõnepuldis ja viis tükki on suur saal juba allavett lasknud. Sa ütlesid, et peaks olema mandaat i... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea põhiseaduskomisjoni esimees! Kasutan võimalust, et olen siin Lossi platsil juba kahe sellise Vene mehega rääkinud, kes on nii‑öelda desertöörid, ja nad on küsinud, kuhu nad peaksid pöörduma. Ma küsin nüüd põhiseaduskomisjoni auväärt esimehelt, et kuhu nad peaksid pöörduma. Kas s... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Jah, need kuus eelnõu – see on juba kuues eelnõu – puudutavad üliolulist teemat ja [koos eelmise] viiega on ta juba suure osa saali arvates saadetud prügikasti kui mittevajalik.

Tõepoolest, ka mina olen viimasel ajal hakanud mõtlema, et võib-olla see põhiseadus... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, palun. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nii et praeguses seisus – need arvud ei ole küll täpsed – oleme ületanud seda piirarvu 44 korda. Eelmise aasta 16. detsembril Kaja Kallase valitsus kehtestas selle sisserände piirarvu, 1311, aga aasta pole veel kaugeltki lõppenud. Desertööride hordid üritavad pääseda Gruusiasse. Thbilisi näeb väl... Loe lähemalt

18:39 Arupärimine abivajajate ebavõrdse kohtlemise kohta (nr 145) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja kolleegid! Läinud suvel või suve lõpul märkasin ma äkki ühte teadet, kus Riigi Tugiteenuste Keskus oli välja kuulutanud riigihanke Ukraina sõjapõgenikele toidu- ja esmatarbekaupade ostmiseks. Neid hanketeateid on pidevalt ja ma olen hoidnud neil silma peal, aga see äratas tähelepa... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Ma ei saanud nagu täpselt aru. Küsisime, kas nende hangete puhul, mida korraldatakse, praegusel juhul ka toiduabi ja muu, on sätestatud, et tuleb eelistada ökokaupa, ükskõik mis firma nime ta kannab. Ja miks, nagu ma aru saan, kohvi ja kakao puhul on seda nagu k... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Aitäh ministrile vastuste eest! Aga mina sain aru neist vastustest, et kõikide nende riigihangete puhul, mis tehakse toiduabiks, on ökotooted ja kallim kraam, Fairtrade ja nii edasi, Rainforest Alliance ja muud ökod sees. Kui me avastasime sõjapõgenikele mõeldud hank... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, paar minutit, aga mitte rohkem. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Ja mis siis kokkuvõttes öelda? Me saime natukene targemaks, mina sain natukene targemaks, aga lõplikku selgust, mis siis tegelikult on, mina küll ei saanud. Jäeti mulje, et kõik saavad ühtepidi ökotooteid, eriti ökokohvi ja ‑šokolaadi. Jutuks tuli mesi, mida paljud [armastavad] ja minagi armastan... Loe lähemalt

19:26 Arupärimine süvariigi seoste kohta metsandusvaldkonnaga (nr 148) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Kõigepealt ministrihärra võiks olla kursis, mida tema alluv on öelnud avalikus ruumis, mitte saunalaval. See on esimene. 

Aga teine. Ma küsin sellise küsimuse. Mõelge teraselt, kui te vastate sellele. Kas te võite käe südamele panna ja öelda, et uus RMK ju... Loe lähemalt

20:08 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ei oleks tahtnud tulla siia, aga täna pidin seda tegema. Valget laeva ei tule. Järjekordne kobarkäkk on plahvatanud. Riina Sikkut, majandusminister, ütles täna lõpuks välja, mida mina ja ka paljud meie kolleegid, väga lai seltskond teadis juba ammu. Valge laev tuleb ... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Aitäh! Loe lähemalt

29.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

11:19 Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (656 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! See 2030 on selline müstiline number siin. Teie valitsuskoalitsiooni koalitsioonileppe järgi peab 2030‑ndaks lõppema eestikeelsele haridusele üleminek. Ja siin on ka, et elektri puhul peab olema lõppenud sajaprotsendiliselt, sama nagu eestikeelsele haridusele ülemine... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jaa, Riina on tore inimene, aga tema puhul kahjuks ma pean kinnitama, et ... Kuidas see Orumets laulis? Hüvasti, Maria, kiri võib tulla ka mulla alt, saatmata see ei jäänud. Riina lubas meile erikomisjonis juba kaks nädalat tagasi reedeks öelda, kuhu LNG valge laev t... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! 22. augustil olid siin kõnepuldis kaks inimest. Üks oli ettevõtlusminister, kelle kohta ma toona mitu korda kasutasin nimetust "sotsiaalkaitseminister", ja teine oli majandusminister Riina Sikkut. Esimene esitles universaalteenust, et tavakodanikud saaksid mingi kind... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

... iganädalaselt pidanud ja alles rahanduskomisjonis sel nädalal joonistus välja selge pilt. Meile on sisuliselt valetatud. On ammuilma teada, et see valge laev ei tule siia Pakri neemele, vaid läheb hoopis Soome. On teada, et Soome tahab NATO-sse astuda ja meie oleme ühiselt rentinud selle valg... Loe lähemalt

28.09.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:04 Jäätmeseaduse, pakendiseaduse ja tubakaseaduse muutmise seaduse eelnõu (665 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Jah, mul ka kahju, et teil on nii tihe graafik, et te ei ole leidnud aega ka meil komisjonis eelnõu tutvustada. Siis oleks [selgem], teil on ju pilt ees, mis seal tegelikult toimus, et te sellise käkiga välja tulite. Aga ma küsin teilt: kas teil on andmeid selle... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Äkki seletate mulle, miks peab selle direktiivi järgi hakkama plastikpudelite korke kinnitama pudeli külge ja kui seda ei tee, siis on see saatanast ja toob kaasa sanktsioonid? Miks?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Näete, selline priske lapsuke, 150 lehekülge või veidi rohkem. 13 lehekülge seaduse teksti, 45 [lehekülge] seletuskirja ja 109 lehekülge kooskõlastamist ehk seda, mida seltskond, keda see hakkab puudutama, asjast arvab. Mis on huvitav? Tavaliselt 109 lehekülge ei kul... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jaa, mõned sõnad, enne kui ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga sõnum on see, et Konservatiivne Rahvaerakond teeb ettepaneku see tagasi lükata. See toores plönn iseenesest ajab õiget asja, aga sellisel kujul pole sellel küll mõtet. See, et on jälle direktiiv, mis Brüsselist tuleb – noh, mis parata. Aga siiski me võiks olla suveräänse riigi parlament ja lu... Loe lähemalt

15:33 Turvategevuse seaduse eelnõu (638 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ees vilkus eelnõu 629. Ja ma mõtlesin, kas Indrek Saarest on vahepeal minister saanud või Urve Tiidusest, et keda me ootasime 629 all? Aga nüüd ma sain aru, et asi oli hoopis järgmises punktis, aga üleval oli 629 kogu selle aja.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Turvategevuse seadus. Minu küsimus on selline. Meil on olemas politsei ja piirivalve seadus, miks see ei ole politsei ja piirivalve tegevuse seadus? On riigikaitseseadus, miks see ei ole riigikaitsetegevuse seadus? On olemas päästeseadus, miks see ei ole pääst... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! On olemas ka Vabariigi Valitsuse seadus. Ja kui see on valitsuse tehtud, kas on Vabariigi Valitsusel plaan muuta see Vabariigi Valitsuse tegevuse seaduseks?

Loe lähemalt

15:56 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (612 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jah, me täna rääkisime siin nii-öelda venestamise kolmandast lainest. See on hullem kui Karl Vaino ajal. Aga meil on olemas ju, valitsus iga aasta sügisel kinnitab sisserände piirarvu. Tänavu see on – see on juba pealuu sees – 1311, aga seal on suur hulk igasuguseid ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mina olen aru saanud, et Isamaa on meiega ühte meelt. Aga ma sain aru, et keegi Isamaa ohvitser on hääletanud komisjonis hoopis selle vastu. Kas ma sain valesti aru?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma nüüd vaatasin selle eelnõu seletuskirja, kus on öeldud, et [eesmärk] on tagada eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimine läbi aegade – see on siis põhiseaduse preambulis. Ja nüüd on õiguskomisjoni esimehe juhtimisel grupiviisiliselt saadikud teinud ettepaneku see tagasi lükata. ... Loe lähemalt

17:33 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (618 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Leo! Ma ei küsi iduettevõtete kohta, aga küsin sinult kui kõrgemalt sõjaväelaselt. Professoriproua valmistas mulle sügava pettumuse, kui ta ütles, et kõik see, mida me siin räägime, on täielik jama. Aga sina oled kõrgem sõjaväelane. Vaatame seda, mis Venemaal toimub. Thbilisi pi... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Jah, nii tulebki rääkida: selge lühike jutt ja vastus ja punkt. Aga ma küsin sinult, mida ma ka peaministrilt küsisin: kas see praegune aeg meenutab Karl Vaino aegset venestamislainet?

Loe lähemalt

18:26 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (628 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Eelnõu sissejuhatuses on öeldud, et põhiseaduse täitmist ohustab suuremahuline immigratsioon, mille mõistlik reguleerimine ongi eelnõu peamiseks eesmärgiks. Sa ütlesid, et need, kes selle vastu hääletavad, reedavad meie esivanemaid. Aga oskad sa arvata, miks head kol... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud põhiseaduskomisjoni esimees! Ma ei ole teile enne pihta saanud, kuigi te olete siin juba kolmas kord pukis. Aga ma tahaksin küsida ühe inimliku küsimuse. Professor Sutrop ütles, et mingit massiimmigratsiooni ei ole, on selline mõttetu hirmutamine. Aga kuidas sinu meelest ... Loe lähemalt

19:23 Välismaalaste seaduse ja kõrgharidusseaduse muutmise seaduse eelnõu (631 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Paul! Neid eelnõusid massiimmigratsiooni piiramiseks, kas ma sain õigesti aru, parlamendi põhiseaduskomisjonis sisuliselt ei arutatudki? Sa oled põhiseaduskomisjoni esimees ka olnud. Kas nii ongi, et lihtsalt valitsus ütleb, kuidas on, ja ülejäänud parlamendiliikmed käituvad nii... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea põhiseaduskomisjoni esimees! Jah, te olete küll Ida-Virumaa saadik. Aga ma olen tähele pannud – me oleme nüüd jõudnud lõpuks ukrainlasteni –, et millegipärast neid nagu Ida-Virumaal võrreldes teiste piirkondadega ei ole eriti palju. Oskate te öelda, miks neid seal ei ole? Kui pa... Loe lähemalt

28.09.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII session, Question Time Vaata täpsemalt

12:48 Laitmatu maine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kas ongi niimoodi, et saadik võib küsida konkreetset asja, aga vastaja, olgu ta või peaminister, võib rääkida ükskõik mida? Ma [palusin] erikomisjonis ka Pentus-Rosimannusel öelda, neli korda palusin need mõned sõnad öelda, et tal on laitmatu maine. Üle tema huulte ei tulnud ja nüüd... Loe lähemalt

13:31 Venestamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Eesti ajaloos on olnud kaks venestamislainet. Esimest seostatakse keiser Aleksander III‑ga, kelle suuniste järgi ehitati Nevski katedraal, mille kuplid täna päikse käes säravad siin Riigikogu vastas. Teise puhul oli seos Karl Vainoga ja lõppes teatavasti tema val... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! 30 aastat ei ole suudetud siin olevaid slaavikeelseid, venekeelseid inimesi õpetada eesti keelt rääkima ja nüüd teie juhtimise all on siin võetud vastu seitsme kuuga kolm korda rohkem venekeelseid inimesi kui Karl Vaino ajal kolme aastaga. Ja teie juhtimise ajal ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulan seda juttu. Küsimus oli, kuidas peaminister on Eestit venestanud kolm korda vägevamalt kui Karl Vaino. Miks te ei katkesta selle uue Karl Vaino esinemist, kui ta räägib teemast mööda? Jutt oli venestamisest.

Loe lähemalt

13:46 Muud küsimused video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah. Hea juhataja! Piinlik lugeda ja kuulda seda. Eile ma kohtusin siinsamas auto juurde minnes ühe mobilisatsiooni eest põgenenud Vene kodanikuga. Täna kohtusin järgmisega – siinsamas Lossi platsil. Nad ummistavad juba meie Lossi platsi ees. Ja valitseja räägib, et keegi ei pääse. Pääseb küll, j... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Hea juhataja, miks peaminister räägib taolisi asju, mis tegelikult ei vasta tõele? Loe lähemalt

27.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:08 Riigikogu otsuse "Riigikogu liikmest Eesti Panga Nõukogu liikme nimetamine" eelnõu (676 OE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Kas ma saan [õigesti] aru, et meie hea kolleegi Jürgen Ligi kompetents on madalam kui Andres Sutil, et ta välja vahetatakse? 

Loe lähemalt

10:15 Elektrituruseaduse muutmise seaduse eelnõu (680 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! See puudutab jah, nagu ma aru saan, 99% ettevõtetest, aga ikkagi mitu tuhat jääb nagu välja sealt, paar tuhat vist vähemalt. Aga kui nad tegelevad näiteks mingi ühe ja sama asjaga, kas olete mõelnud, et tekib nagu ebavõrdne kohtlemine? Nad pakuvad näiteks toitlustust... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Viimati oli selle sinu koha peal siin ettevõtlusminister, aga ettevõtluse toetamisest ta paraku toona ei rääkinud. Ma nimetasin teda pigem sotsiaalkaitseministriks. Aga nüüd oled sina siin, täidad tegelikult ettevõtlusministri funktsiooni ja räägid, et võib-olla nove... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aga ütle mulle, miks koalitsioon on nii kaua jobutanud. Me esitasime selle ju juba kodutarbijate puhul, oleks võinud keevitada needsamad mõned punktid sinna külge ja oleks meil see asi olemas. See, et põrsas on kotis ja et milline hinnasilt talle tuleb – noh, see on tõesti jama ja Konkurentsiamet... Loe lähemalt

11:07 Kohtute seaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (633 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Siin saab vaadata kohtunike ühingu ettepanekuid. See, kuidas ministeerium on reageerinud nendele, on alati väga huvitav. Aga kui nüüd vaadata üldist loomingut, mis Justiitsministeeriumist ja ka mujalt tuleb, siis reeglina on need tähed ja tähtede arv on suhtelis... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Advokaadid ja prokurörid spetsialiseeruvad, ja nagu ma aru saan, on selle tulemus, et peaks ka kohtunikke tuunima spetsialiseerimise koha pealt. Aga kohtunike ühing või need tulihingelised, need, kes ei poolda neid initsiatiive, on öelnud, et õiguse tippspetsialistin... Loe lähemalt

11:33 Euroopa Liidu ühise põllumajanduspoliitika rakendamise seaduse eelnõu (666 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Põllumajandus-kaubanduskoda on teinud ettepaneku, et Keskkonnaamet, Maksu‑ ja Tolliamet ja nii edasi võiksid toimetada järelevalvet oma pädevuse piires. Teie ministeeriumis ütlete, et te ei ole nõus sellega, et need ametid oma pädevuse piires tegutseksid. Järeli... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea minister! Tahaksin teada. Siin on väga huvitavaid asju, mida tohib ja mida ei tohi. Keelatud on operatsioonid, mis muudavad looma välimust. Teine asi, keelatud on kastreerimine, kui see tekitab loomale valu kudede nekroosi tekitaval viisil. Minu küsimus ongi, et äkki avate need ... Loe lähemalt

12:01 Keeleseaduse muutmise seaduse eelnõu (640 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Sunniraha kui selline loom on vähemalt 130 seaduses. 130‑s. Kui vaadata, siis ta spekter on väga lai. Kui sa matusetoetusega nihverdad, siis võib 130 eurot [sunniraha] oodata, aga sätid jäätmed metsa alla või kusagile mujale, siis on 32 000 eurot. Praegu on um... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja, aitäh sellegi eest, et te [meie eelnõu] prügikasti ei saada, aga ilmselt ei saagi seda praegusel ajal sinna saata. Ma ikkagi tulen tagasi [selle juurde], et kui reostad loodust, viid mingeid jäätmeid kusagile metsa alla, siis võib sind oodata 32 000 euro suuru... Loe lähemalt

26.09.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:12 Arupärimine eestikeelsele haridusele ülemineku ettevalmistuste ja kulude kohta (nr 142) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja, tõesti, protseduuriline. Kuulsin, et kolleeg Lotman elab siin elevandiluust tornis. Tema ei ole kuulnud midagi, et inimesed valitseja esinemise peale sattusid paanikasse. Kinnitan siin praegu, et ma ei ole pikka aega pidanud nii palju inimesi rahustama. Ei mäletagi seda aega. Nii et... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Siin on arupärimine ülemineku ettevalmistuste [kohta]. 31 aasta jooksul on haridusministri kabinetis istunud kaks inimest: praegune minister Lukas ja Mailis Reps. Ka te oskate, austatud valitseja, öelda, kes neid takistas selle 31 aasta jooksul ettevalmistusi t... Loe lähemalt

16:03 Arupärmine Reformierakonna, Isamaa ning sotsiaaldemokraatide koalitsioonileppe maksumuse ja järgmise aasta riigieelarve kohta (nr 143) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Koalitsioonilepe on muidugi ilus asi, aga me kohtusime hetk tagasi teedeehitajatega ja nad ütlesid, et teie juhitav riik on neile 20 miljonit võlgu. Et nad on teed juba valmis ehitanud, 20 miljonit on võlgu. Ja teie ütlete või, tähendab, riik ütleb, et meil on ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Kasutades teie väljendit "plärtsuma" ...

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Praegu räägin mina. Kui te püüate ette heita meile või mulle, et me õigustame Ukraina inimeste tapmist ja nii edasi, siis te tegelikult valetate. Siin ei ole üldse mingit küsimust. Küsimus on selles, et te olete pannud munad ühte korvi. Teate, selline väljend on? Ja te plärtsute selle munakorvi o... Loe lähemalt

16:57 Arupärimine ettevõtjate toetamise kohta kõrgete elektrihindadega toimetulekul (nr 144) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja. Te rääkisite siin mitu korda elektrimolekulist. Aga mina mäletan, et molekul on keemilise aine vähim osake, millel on selle aine keemilised omadused. Veemolekul koosneb teatavasti kahest vesiniku[aatomist] ja hapnikuaatomist. Oskate äkki öelda, milline on elektri... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Konkurentsiameti uus peadirektor lubas mõni nädal tagasi meie komisjonis, et 23. septembril tuleb teade, milline see õiglane teenuse hind on. Ma mõtlesin, et ma olen kõigile rääkinud, inimesed teavad. Me võtsime seaduse vastu, aga nagu põrsa kotis, teadmata, mill... Loe lähemalt

18:35 Arupärimine homopropaganda kohta Eesti Kaitseväes (nr 146) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud kaitseminister! Nagu ma aru saan, konkreetsed küsimused, kes kooskõlastas [ja nii edasi] – sellist asja ei olnud. Lihtsalt sõdurid tahtsid vaadata, kuidas mehed omavahel amelevad. Ja nii oligi. Aga küsimus, millele te ei vastanud: kas Kaitsevägi on korraldanud ajateenijat... Loe lähemalt

19:13 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Ma käisin vahepeal istungi ajal õues oma auto juures ja mingi kolmekümnendates mees – prillidega, soliidne – palus pildistada teda vene kuplitega kiriku ees. Ma tulin talle vastu. Siis ta ütles, et kas saaks pildistada ka selle maja ees. Palun väga! Pildistasin. Me r... Loe lähemalt

21.09.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

13:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Lugupeetud juhataja! Infotunni lõpus kolleeg Randpere hädaldas, et tal oli raskusi infotundi jõudmisega, kuna meeleavaldajad ohustasid tema elu. Ma vaatan, et ka kolleeg Ligi ei olnud siin ja kolleeg Michalit ei olnud. Kas saaks uurida, kas ka neil oli probleeme Riigikogu saali pääsemisega?

Loe lähemalt

21.09.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VIII session, Question Time Vaata täpsemalt

12:12 Olukorrast riigis video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Inimestest rääkisime, aga räägime ka pudulojustest. Kui inimeste toad oleks sõnnikut täis, siis oleks ka temperatuur [kõrgem], ei peaks nii palju kütma. Veiste puhul on sama asi. Aga ma olen viimasel ajal arutanud mitme veisepidajaga, kui mitu lehma suudaks üks... Loe lähemalt

12:33 Kaitseinvesteeringud video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea kaitseminister! Jah, nii-öelda referendumid lõpevad vist 27‑ndal või igal juhul enne oktoobrit. See tähendab seda, et ilmselt oktoobrist juba on võimalik, et need alad – Zaporižžja, Herson, rääkimata Donetski ja Luganski rahvavabariigist – on Venemaa osad. Sellisel juhul, jah, m... Loe lähemalt

12:49 Ukraina mehed video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! 24. veebruarist on Ukraina president kuulutanud välja sõjaseisukorra ja kõik 18–60‑aastased mehed peaksid olema igal juhul Ukrainas ja Ukraina eest võitlema. Aga kui vaadata viimast kuud või viimaseid nädalaid, siis näeme, et mitte ainult Tallinnas liigub ringi j... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Austatud valitseja, aitäh vastuste eest! Aga ajutise kaitse saanud ei moodusta sugugi mitte enamust neist Ukrainast pärit inimestest, kaasa arvatud meestest, kes ummistavad Tallinna linna, tema uusarendusrajoone jne. Mulle paistab, et valitseja pole Politsei‑ ja Piirivalveameti juhiga kaua rääkin... Loe lähemalt

13:28 Personalipoliitika video-link-logo

Peeter Ernits:

Jah. Hea juhataja! Kas oleks võimalik [anda] kolleeg Randperele kuidagi mõne rahustava süsti või [leida] kellegi, kes teda turvab, kui ta saabub ja oma autost siia astub?

Loe lähemalt

13:50 Õigusriik video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Mul on ka kahtlus nii-öelda õigusemõistmise süsteemide ja prokuratuuri tegevuses, noh, sellesama tulemusena, kuidas teie võimule saite, see nii-öelda pööre ja kuidas see asi läheb. Jõuame rääkida sel teemal hiljem.

Aga mind huvitab see, et Soome on ka õig... Loe lähemalt

20.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Eile tuli ootamatu teade, et Soome sai oma LNG-terminali valmis. (Juhataja helistab kella.) Ja esimene laev, mis sinna tuli, uskumatu küll, oli Vene gaasiga. Aga meie võitleme siin, et kuhu see valge laev tuleb, kas ta tuleb meile Pakri neemele või tuleb hoopis Inkoo... Loe lähemalt

10:03 Õiguskantsleri 2021.–2022. aasta tegevuse ülevaade video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud õiguskantsler! Kõigepealt aitäh nii-öelda väikese inimese probleemidega pideva tegelemise eest! Aga minu küsimus on natuke teisest ooperist. Meie, EKRE, oleme rääkinud kaua aega nii-öelda süvariigist ja otsedemokraatia tugevdamisest. Nüüd on viimasel ajal kaks jõustruktuu... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Ivi! Ole rahulik, keegi sind ei taha küüditada. See asi kuulub palga sisse. Mõnikord võiks ka väikese konjaki võtta, siis läheb tuju paremaks.

Loe lähemalt

12:08 Kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse muutmise seaduse eelnõu (594 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Minu küsimus on selline lihtne: kui me selle eelnõu vastu võtame, kas siis Mihhail Korb ja Katri Raik enam ei saaks ei Tallinna ega Narva linnapeaks? Ja kas oleks lootust, et näiteks Tiit Salvan saaks Narva linnapeaks? 

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma tulen ikka oma küsimuse juurde tagasi. Võib-olla esimene küsimus oli liiga  piltlik, kui ma tõin sisse Mihhail Kõlvarti ja Tallinna linnapea. Aga kuna Keskerakonna valijate seas on palju seda seltskonda, keda me tahame praegu valimiskastide juurest minema peletada... Loe lähemalt

19.09.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! [Oli] jutt, et valitsuse töövõimet ei saa täna arutada, aga ma vaatan selle nädala menüüd ja nii lahjat ei ole ammu näinud. Kaheksa punkti üldse, mis on Vabariigi Valitsuse poolt tulnud. Kas ajutisel valitsusel on töövõime nagu langenud järsult või?

Loe lähemalt

15:41 Arupärimine Tallinna haigla ja meditsiinikopterite projektide väljajätmise kohta Eesti taaste- ja vastupidavuskavast (nr 139) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud peaminister! Mul on see raport käes ja täna [me seda] arutasime. Lühike kokkuvõte on, et igal aastal jääb kasutamata 318 miljonit. Ja mida aeg edasi, seda kallimaks see raha läheb. Teie targal juhtimisel on ju euro muutunud Eestis selle aasta jooksul odavamaks [kui varem]... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud peaminister! Kolleegid! Jah, eelmise teema [ajal ma] ka ei saanud sõna. Natuke piinlik on kõik see, kui vaadata praegust valitsust [ja seda], milles enne oli kokku lepitud. Niipea kui valitsus vahetus, oli võimalik leida raha sellele, millele enne ei olnud võimalik leida.... Loe lähemalt

16:29 Vaba mikrofon video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Mina räägin hoopis muust. Viimasel ajal Tallinna linnas liikudes on mingit võõrapärast vene keelt palju kuulda. Ja mitte ainult Tallinna linnas, ka Tartu linnas ja muudes kohtades, kus seda seni on olnud suht vähe kuulda. Ja need lood, mida ma isiklikult olen viimase... Loe lähemalt

15.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

10:33 Psühhiaatrilise abi seaduse ja tervishoiuteenuste korraldamise seaduse muutmise seaduse eelnõu (600 SE II) video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! On sümboolne, et sina oled praegu selle Jämejala eelnõu vastuvõtmise juht, see on sinu valimisringkond ka veel. Aga ütle mulle, kas sellist anomaaliat on ka mujal, et selliste asjade rahastamine on Sotsiaalministeeriumi või mõne muu ministeeriumi all, aga mitte haige... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja ettekandja! Minu see sõnavõtt või küsimus tuleneb sellest, mida Jüri Ratas ütles. Ma tahtsin Helmenit ka kiita ja ma olen teda kogu aeg kiitnud. Ma arvan, et sa pole mitte ainus tõeliselt hea komisjoni esimees, aga [sul on] minu poolt ka siiras lugupidamine. Aga küsimus on selline... Loe lähemalt

13.09.2022 / 10:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

09:58 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Me esitame arupärimise peaminister Kaja Kallasele. Teema on see, millest on palju räägitud: kuidas ootamatult Välisluureameti peadirektor Mikk Marran vahetab ametit, tahab saada ja ongi saanud juba peametsaülemaks. Selle sisu on see, et me tahaksime teada, kuidas asj... Loe lähemalt

10:05 Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (587 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettekandja! Kui 1993–1999 kehtis kohaliku omavalitsuse korraldus, oli võimalik see rahvahääletus, siis pärast 30. septembrit 1999 muutus see võimatuks. Aga minu küsimus: kes olid toona selle muudatuse, ükskõik kui õige või vale ta oli, taga? Ma vaatasin, et peaministritoo... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea ettekandja! Ma sain siiski oma küsimusele vastuse: tõrges on Isamaa. Noh, Mart Laar oli peaminister ja Toivo Asmer Reformierakonnast oli regionaalminister – siis jah. Aitäh!

Aga konkreetne küsimus. Meil siin Elva vallas on ujula oluline ja kui vaadata nüüd seda, et 11 819 ... Loe lähemalt

12:03 Põllumajandusloomade aretuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (624 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Jah, öeldakse küll, et seadust tuleb osata lugeda, ning igal seadusel on kitsam tõlgendamine ja laiem tõlgendamine. No siin on selge, et pudulojustega on tegemist. Aga äkki sa räägiksid sellest sisust, mis tähendab selle puhul selle kitsam ja laiem tõlgendus? No... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister, aitäh eelmise vastuse eest! Aga see on nagu kass ümber palava pudru, kui maakeeles rääkida. Kas vastab tõele, et selle eelnõu sisuline mõte on see, et need tantsud selle Tori hobuse ja nende alampopulatsioonide ümber, mis siin on käinud mõnda aega, ära lõpetada?... Loe lähemalt

12:18 Välismaalaste seaduse muutmise seaduse eelnõu (561 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja ja lugupeetud esineja! Teie nagu Ida-Virumaa saadikuna, kuidas teie vaatate selle peale, et need, kes on Vene agressiooni peale nii-öelda sõbralikult vaadanud, tuleks teilt sealt Kohtla‑Järvelt ja Narvast välja saata? Kuidas teie valijad selle peale reageeriksid?

Loe lähemalt

12.09.2022 / 15:00 XIV Riigikogu, VIII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

15:49 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teise lugemise jätkamine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Kui me siin vahepeal öö läbi neid Reformierakonna parandusettepanekuid hääletasime, siis ma olin mures, et paljud kolleegid ei olnud jõudnud kohale, et kaitsta seda. (Juhataja helistab kella.) Ja nüüd ma kuulen, et 900 meeskonda Reformierakonnast võtsid tagasi, aga terve suur hulk e... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Kas see, kui 900 meeskonda on tagasi võtnud, aga samas ligi paarsada ei ole, tähendab seda, et Reformierakond on lõhenenud?

Loe lähemalt

16:53 Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõu (548 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Aivar! Natuke piinlik on vaadata seda, kuidas sa seal võimled praegu. Õige asi, aga partnerid on, nagu öeldakse, parajalt litsid. Vaatavad kadedalt teie poole. Ma olen näinud seda, kuidas viimasel ajal siin räägitakse, et pensioni eest vanadekodusse ei saa, nagu te lubasite, ja ... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, ma tulen nende litside juurde tagasi. Mõned partnerid on lihtsalt litsid, seda ma tahtsin öelda. Mardi märkus oli jumala õige. Tegelikult tuleb osata konteksti lugeda, mitte sõnast kinni võtta. Ma ei arva, et mõned mu kolleegid on siin litsid. See on lihtsalt selline rahvalik ütlemine.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Aivar! Sa oled jah tõesti fantastiline, sa oled kogenud ja sa näed, et Eisberg on ees, ja oma väikese tubli laevukesega, mida ka meie toetame, purjetad jõuliselt vastu seda Eisberg'i. Aga samas jälle räägid sellist roosat juttu, et jõuame pärale. Kas sa reaalse... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Jah, tegelikult see on truuduse küsimus, et kui sa omaga oled koos, siis ei ole midagi, aga kui sa hakkad [olema] kellegagi, kes ei ole sinuga parajasti koos, siis öeldakse sinu kohta litsakas. Piinlik on natukene või kahju on ka Aivari võimlemist vaadata siin. Õige ... Loe lähemalt

18:10 Riigilõivuseaduse täiendamise seaduse eelnõu (598 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Head kolleegid! Mul ei olnud plaanis siia tulla, aga ma istusin oma kabinetis ja kuulsin kolleeg Everausi juttu sellest, kuidas tema tuli ja läks ja tuli ja läks. See oli nagu pussiga mulle rindu. Mu vend on kirurg, oli Eesti tippkirurg ja lahkus siit. Nagu need toonased Tallinna ti... Loe lähemalt

31.08.2022 / 16:00 XIV Riigikogu, extraordinary session Vaata täpsemalt

16:00 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea rahvas! Lugupeetud Riigikogu esimees! Kui Jaak rääkis vaimust, siis mina räägin lihast, sellest, mida me sööme ja mida me teistele pakume. Hiljuti tuli Riigi Tugiteenuste Keskus välja järjekordse riigihankega. See on loomulik, juttu oli Ukraina sõjapõgenikele toidu muretsemisest. Kõik on suur... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Aga nüüd me loodame, et rahandusminister valgustab meid, ega me ei ole valesti aru saanud.

Loe lähemalt

16:22 Elektrituruseaduse ja konkurentsiseaduse muutmise seaduse eelnõu (655 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud ettevõtlusminister! Te tulete meie ette ettevõtlusministrina, rõhutan, eelnõuga, millega leevendatakse energiakandjate hindade tõusu ja tagatakse Eesti perede parem toimetulek. Aga miks te ei tule meie ette ettevõtlusministrina, et tagada Eesti ettevõtete parem toimetulek... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah, küsimus on esitatud. Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah. Hea minister! Ettevõtjad jälgivad praegu seda etendust hämmastusega. Ma nimetaksin teid pigem sotsiaalkaitseministriks, kuna te tulete siia ettepanekuga, kuidas perede toimetulekut parandada. Nii et ma edaspidi nimetan teid sotsiaalkaitseministriks. Aga te ütlesite, et 120 on võib‑olla see õ... Loe lähemalt

18:26 Energiamajanduse korralduse seaduse muutmise seaduse eelnõu (656 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea Riina! Talv tuleb, ja nagu klassikud on öelnud, iceberg on kohe silma ees. Nüüd tuli ettevõtlusminister tegelikult sotsiaalkaitseministrina meie ette, rääkides, kuidas peresid kaitsta selle iceberg'iga kohtumise puhul. Sina oled majandusminister ja sa paned mei... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Hea majandusminister! Mina istusin eila ühes farmis ja arutasime pererahvaga, mitu lehma suudab üks lüpsja päevas käsitsi lüpsta. Tuleb välja, et 15, siis hakkavad käed valutama ja ei kanna välja. Pererahvas rääkis sellest tõsiselt, kuna robotid ja lüpsiaparaadid võtavad palju elekt... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jah, protseduuriline küsimus. Keskkonnakomisjonis, ja mitte ainult, me oleme mitu aastat sel teemal ainult rääkinud ja näinud, kui keeruline selle tulemuse saavutamine on. Nüüd kui mina saadikuna sellise ilusa kauge tulevikumaali puhul püüdsin konkretiseerida ja küsisin ministrilt selges eesti ke... Loe lähemalt

15.07.2022 / 10:07 XIV Riigikogu, extraordinary session Vaata täpsemalt

10:05 Istungi rakendamine

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma vaatasin, et ERR riputas kell 9.07 üles koalitsioonileppe teksti, ja nüüd me peaksime hakkama seda tõsiselt arutama. Kas see on normaalne, et me ei ole kursis sellega? 9.07 ERR avaldas selle. See ongi mu küsimus.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Minu eelmise küsimuse jätkuks: aga mida me hakkame arutama, kui me ei ole seda isegi lugenud? Teen ettepaneku teha pikem vaheaeg. Ei ole võimalik, see on nagu ülepeakaela minek, eriti veel hääletamine, kui saadikud ei ole sellega isegi mitte kursis, samal ajal kui asi käib. 

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma kuulsin, et meie lugupeetud aksakall, meie Riigikogu pärimuse kandja kolleeg Jürgen Ligi tegi avalduse, et mina peaksin nagu koalitsioonileppele alla kirjutama, et mingi sund on. Ettepanek juhatajale: kas ei peaks võtma vaheaja ja kutsuma siia mõne vaimse tervise spetsialisti? Ko... Loe lähemalt

10:30 Peaministrikandidaat Kaja Kallasele valitsuse moodustamiseks volituste andmine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud isevalitseja! Kolleeg Sibul võttis kunagi teie poole pöördudes kasutusele mõiste "valitseja", aga see, kuidas te vaatamata heale välimusele ja lastetoale olete kümne küünega klammerdunud võimu külge, annab mulle aluse teid edaspidi isevalitsejaks kutsuda.

Aga konkre... Loe lähemalt

Peeter Ernits: Jah. Aitäh! Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Auväärt isevalitseja! Jah, ja ma olen saanud kapolt ka juba vastuse, aga see on saladuskatte all viis aastat. See selleks. Minu küsimus teile, auväärt isevalitseja, on selline. Teie valitsus kinnitas eelmisel aastal sisserände piirarvuks 1300 inimest sel aastal, see on 0,1% alaliste... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja, ma ootan niikaua, kuni sumin vaibub.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, aga las kolleegid ... (Juhataja helistab kella.)

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Minu küsimus on see, et kas tõesti isegi fraktsioonid ei saa kõnet pidada. Millele see toetub? Lõuad pidada ja edasi teenida?

Loe lähemalt

06.07.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, extraordinary session Vaata täpsemalt

12:12 Soome Vabariigi ja Rootsi Kuningriigi ühinemist käsitlevate Põhja-Atlandi lepingu protokollide heakskiitmise seaduse eelnõu (643 SE) esimene lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud infotehnoloogia ja väliskaubanduse minister välisministri nahas! Ma ei küsi Soome ja Rootsi kohta, kas neid tasub NATO-sse võtta. Aga ma küsin seda. Eva-Maria Liimets, kelle nahas sa praegu oled, on öelnud ERR-ile, et peaminister on avalikustanud infot, mis on seotud sala... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud infotehnoloogia ja väliskaubanduse minister välisministri nahas! Sa vastasid mu eelmisele küsimusele ja ütlesid, et kuigi sinu eelkäija Eva-Maria Liimets ütles, et peaminister Kallas on avalikustanud riigisaladuse, see nii ei ole. Minu küsimus: kas siis oli õige samm sell... Loe lähemalt

15.06.2022 / 14:00 XIV Riigikogu, VII session, sitting of the plenary assembly Vaata täpsemalt

14:07 Perehüvitiste seaduse muutmise seaduse eelnõu (619 SE) teine lugemine video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Õnne Pillaku ettepaneku hääletamine on, aga mul on küsimus, et millal me jõuame Õnne Pillaku [tutvustatava eelnõu] 599, Vabariigi Valitsuse algatatud Eestisse lähetatud töötajate töötingimuste seaduse, töölepingu seaduse ja töötuskindlustuse seaduse muutmise seaduse eelnõu arutamise... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Ma ei ole jõudnud jälgida kõiki neid suurepäraseid parandusettepanekuid. Oskad sa öelda, mis on selle suurepärase muudatusettepaneku sisu? Võib-olla kõik ei tea.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Nagu kolleeg Randperel on mure, mis teda vaevab, vaevab mind ka üks küsimus: kui Reformierakonna kolleegid on tuhandeid väga häid muudatusettepanekuid teinud, miks siis hääletamisel suur osa fraktsioonist neid ei toeta?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja! Me oleme jõudnud lõpusirgele ja lõpusirge on rahvasaadik Õnne Pillaku päralt. Aga ma vaatan murega, et rahvasaadik Pillakut ei ole siin. Kuidas me hakkame tema loomingut siin hävitama, kui ta ei saa seda kaitsta? Äkki oleks võimalik saata virgats Õnne Pillakut otsima?

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Aitäh, hea juhataja! Hea, et kolleeg Jürgen Ligi püüab mulle õnne kupeldada, aga ma võin öelda, et ma olen tõesti praegu õnnetu, sest Õnnet ei ole ja me oleme kõik õnnetud. (Hääl saalist: "Mis see küsimus oli?")

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Mina olen küll õnnelik, aga meie oleme õnnetud, sest Õnnet ei ole siin meie seas.

Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa. Hea juhataja! Me oleme nüüd jõudnud nii-öelda finiši lähedale ja Õnne Pillakut ei ole jätkuvalt. Aga meie seas on kolleeg Heiki Kranich, kes on parlamendi töö sihiliku takistamise ehk obstruktsionismi elav klassik, Arvo Juntit meil ei ole siin. Kas ei oleks võimalik anda talle lihtsalt sõna,... Loe lähemalt

15.06.2022 / 12:00 XIV Riigikogu, VII session, Question Time Vaata täpsemalt

12:01 Olukord riigis video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud valitseja! Minu konkreetne küsimus: millal te tagasi astute? Allar Jõks on korduvalt selges eesti keeles öelnud, et see – no mina ütlen selle kohta "lollimängimine" –, kui näiliselt on ministri vahetus ja samal ajal on läbirääkimised, ei sobi nagu kokku. Mida teie arvate?... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Jaa, hea juhataja, loomulikult protseduuriline. Valitseja ütles või väitis, et ta ei meeldi mulle. Ma ütlen, et meeldib küll, eriti tema tänane punane kleit. Aga mulle ei meeldi tema arrogantsus ja ülbus.

Loe lähemalt

12:18 Kaadripoliitika video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Esimene küsimus on see, et kantslerit teil ei ole, aga kantsleri nõunik on vapralt ametis. Minu küsimus on, miks te kantslerist lahti saite. Kas need olid poliitilised põhjused, et endine kantsler vaatas rohkem nagu sotside poole või kusagile mujale, ei olnud po... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Võtame [teema] natukene eemalt, kuigi küsimusi on palju ka ministeeriumi kohta. Aasta oli 2021, kui oli algul plaan Maaelu Edendamise Sihtasutusse võtta veel kolmas juhatuse liige, siis vahepeal pandi kaks tükki plate peale. Täna on [juhatuses] ainult üks. Toona... Loe lähemalt

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud minister! Paistab, et teil on viimasel ajal raske käsi ja te karmilt rapite oma allasutusi. Aga mind huvitab see, et vaikselt kadus ära Maaelu Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Andres Oopkaup ja ka põllumajandus-kaubanduskoja juhatuse esimees Sõrmus koristati ära või... Loe lähemalt

12:27 Ehitusregistri probleemid video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud justiits‑, majandus‑ ja taristuminister! Selline küsimus: kas järgmises valitsuses on teil valitsejaga kokkulepe, et te jätkate samal positsioonil? Kuidas see asi käib, kas vabaks jäänud kohad komplekteeritakse nii‑öelda uute partneritega, aga Reformierakonna mees‑ või na... Loe lähemalt

12:42 Looduskaitselised hüvitised metsanduses video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Lugupeetud maaelu‑ ja keskkonnaminister! Ma tulen ikkagi Maaeluministeeriumi kaadripoliitika juurde. Teil on mitmed osakonnajuhid ja nende asetäitjad puudu, aga mõned on jälle raskelt mehitatud. IT‑osakonnas on vist 22 inimest. Juriidilises osakonnas on ka peaaegu 20, aga samas kasu... Loe lähemalt

12:54 Muud küsimused video-link-logo

Peeter Ernits:

Hea juhataja! Austatud valitseja! Tahaks rääkida käibemaksust selle alandamise puhul. Kas te olete selle peale mõelnud, et see aitaks ettevõtjaid, [aitaks] neil kas või oma töötajatele paremat palka maksta? Kas see argument läheb teile korda?

Loe lähemalt

Lossi plats 1a, 15165 Tallinn, tel +372 631 6331, faks +372 631 6334
riigikogu@riigikogu.ee